Followers

Thursday, December 30, 2010

Kita Menanggg!!!

Assalamualaikum


Sana sini orang akan bercakap mengenai perlawanan yang baru saja berlangsung tadi dimana ia di akhiri oelh kemenangan. Yang bestnya kemenangan berpihak pada Malaysia.Tahniah diucapkan pada pemain-pemain sekalian. Tapi yang maz betul2 berkenan (bukan terpikat okey) ialah kehebatan penjaga gol kita. Tangan dia macam ada gam. Bola melekat saja. Walaupun ada sekali dua terlepas jugak, tapi mostly bola lekat. Memang terbaik la. Keep it up guys.



Masa kat Malaysia, player kita dapat score 3 - 0. Sana sini duk dengar orang jerit GOLL. Excited la katakan. Tapi lain pulak ceritanya dengan pihak Indonesia. Ada yang tak berpuas hati dengan kekalahan tu sampai sanggup balas balik dengan hack website RTM . Abang khai, pinjam sekejap artikel ni ye, sat lagi maz pulangkan ye, insyaAllah (^_^). Lepas ni tak tahu apa lagi yang diorang akan buat. 

Pada maz tak perlu semua tu, menang kalah adat permainan. Kenapa sampai nak hack2 segala bagai. Tak ke menunjukkan sifat yang kurang matang dan memang tunjukkan sangat perangai yang macam budak-budak kalah main guli. And pada maz jugak, tak perlula la kita nak membalas apa-apa pada mereka-mereka yang kurang matang ni. Biar saja la, kalau dilayankan makin menjadi.  Buat apa kita nak ikut perangai mereka yang kurang matang, lebih baik kita pandang ke depan, dan susun stratergi untuk masa akan datang, tu lagi baik kan daripada balas membalas yang bukan-bukan. Elok-elok aman terus perang. Allahuakhbar , minta dijauhkan segala peperangan, bencana dan sebagainya.

Player - player kita masih lagi ada kat Indonesia.Takut jugak kan. Kat tempat orang tu, macam-macam boleh jadi, tambah-tambah kalau ada yang penyokong yang fanatik dan tak dapat terima kekalahan. Kita doakan la player-player selamat pergi dan balik ke Malaysia semula. Amin Ya Rabbal Alamin.


3 comments: