Followers

Saturday, October 8, 2011

Rindu Seorang Ibu..



Bila mak tanya anak-anak mak tak balik ke...
Itu maknanya mak rindu nak jumpa anak-anak...

Tapi apa yang anak-anak jawab..
Sibuk la mak, banyak kerja la mak..

Mak terdiam tanpa kata...


Bila mak cakap mak saja-saja telefon anak-anak tanya balik kampung ke tak..
Itu maknanya mak mengharapkan kepulangan anak-anak..


Tapi bila anak-anak dengar mak cuma cakap saja-saja tanya balik kampung ke tak..
Anak-anak akan fikir takde benda penting, buat apa nak balik kampung...

Bila mak cakap tak dapat balik pun telefon la selalu...
Itu maknanya mak rindu nak dengar suara anak-anak mak..

Dan bila anak-anak dengar mak cakap macam tu...
Tak perlu balik kampung, telefon saja dah cukup..
Anak anak mula menabur janji manis akan telefon selalu..

Tapi hari demi hari berlalu, telefon makin berkurangan, bercakap pun makin sekejap..
Lama kelamaan janji hanya tinggal janji...

Kesudahannya rindu mak terbiar sepi....


Jangan biarkan ia berlaku..jangan biar rindu seorang ibu tidak bertepi..jangan biar hari-hari tua mereka sepi kerinduan menanti anak-anak pulang....jangan sampai kita terlewat mengubati rindu seorang ibu...


Entry khas untuk ibuku tersayang.. Sepiah Binti Sahalan..

12 comments:

  1. kasih ibu itu suci,kasih ibu itu sejati,.sayangilah ibu kita selagi die masih ada(:

    ReplyDelete
  2. kalau bercakap ttg kasih syg ibu...tak ada batasannya...kasih ibu sepanjang zaman...^_^

    ReplyDelete
  3. kasih ibu membawa ke syurga ^^
    sape masih punya ibu hargailah dia..huhu..rndu mak...

    ReplyDelete
  4. jangan lupakan pengorbanan ibu..

    ReplyDelete
  5. pengorbanan ibu sgt besar :) hrgailah sblum tiada..

    ReplyDelete
  6. Bismillahirrahmanirrahim.

    Subhanallah...baca entry ini terus rindu kat mak kakCT. Insyaallah esok Dia pasti lapangkan masa walaupun sedikit utk kakCT tengok mak kakCT. terima kasih cik maz.

    ReplyDelete
  7. hargailah ibu sebelum dia pergi selamanya :)

    ReplyDelete
  8. setuju ngn entri ni... pic pown terbaek meh...

    ReplyDelete
  9. As salam..

    ye lah kdg2 tersangat sedih bilamana ada hajat mak yg gagal saya tunaikan...*takmampu*..semoga Allah permudahkan urusan segala bakti kita kpd kedua ibu bapa..aamiin

    ReplyDelete