Followers

Tuesday, March 1, 2011

Peristiwa Minggu Ini..

Assalamualaikum..


Banyak perkara yang terjadi dalam minggu ni, tapi kalau nak cerita banyak-banyak macam karangan SPM pulak kan. Ada jugak orang yang boring nanti baca panjang-panjang. Dulu ada member tegur "maz, blog ko panjang sangat la, malas aku nak baca". Aduh, pedih dengar tapi takpe, teguran membina kan. Dulu memang sekali dah menaip, tak reti nak stop, tapi sekarang dah tahu dah, yang penting isi kena padat, baru la reader nak baca apa yang kita tulis kan. As newbie, setiap teguran memang maz akan ambil kira sebab kita nak orang berpuas hati dengan apa yang kita buat, tulisan kecik ke besar ke, blog berat ker,tak kira la apa-apa sekalipun yang reader komen memang maz akan betulkan balik, tapi lumrah alam, tak semua puas hati, tu takpelah, nak buat macam mana, yang penting kita dah cuba yang terbaik.

Berbalik pada tajuk di atas, nak ikutkan sebenarnya ada banyak, tapi biarlah maz cerita 3 perkara. Apakah perkara itu? Chewah macam propesor pulak bertanya macam tu kan. Perkara pertama berkenaan dengan lift. Ni bukan pasal lift rosak or apa-apa, tapi sebab owner pada bangunan wisma ni dan dalam masa yang sama adalah owner kepada ke 6 6 lift yang ada kat sini. Cerita mengarut je maz ni kan. Bukan, ni adalah cerita benar dan tidak syak lagi.

Lift kat tempat maz kerja ada 6, tapi bayangkan la daripada 6 ni cuma 2 je yang boleh pakai. Asalnya 6 6 boleh pakai, 1 1 rosak lepas tu tak nak repair. Macam tu kira ok lagi, atleast ada lift kargo dan lift awam yang lagi 2, still ok la kan. Tapi sekarang ni lift kargo pulak tak boleh pakai. Dah semua barang-barang yang nak dibawa ke atas kena guna lift awam, berhimpit-himpit dengan orang. Serius tak selesa. Ingatkan rosak, rupanya bila maz bercerita dengan pak guard tu, baru la tahu kisah sebenar. Owner bangunan ni ada 2 orang, sorang nak bayar service maintenance lift kargo tu, sorang lagi tak nak bayar. Yang nak bayar tu decide, dia bayar, dia sorang jer boleh pakai lift tu, orang lain tak boleh. Start dari tu barang-barang kargo tak boleh guna lift tu. Nampak tak situasi kat sini? Very2 unprofesional. chewah speaking London, cayalah maz. Disebabkan 2 orang tua bertelagah, tak pasal-pasal menyusahkan orang lain.



Perkara kedua dan ketiga biar maz gabungkan la ye sebab melibatkan benda yang sama cuma situasi je yang berbeza. Apa dia? Tak lain tak bukan, drive kereta laju. Hahaha, sat gi mesti kena marah punya dengan mak. Tapi nak buat macam mana, dah terpaksa. Semalam nak hantar quotation punya pasal, dari area PWTC nak ke Jalan Semarak kan kereta banyak, masa tinggal 20 minit je..nak tak nak kena drive mencilok-cilok. Nasib baik Allah panjangkan umur kami, selamat sampai. Tu hal semalam, memang terpaksa, yang hari ni rela hati, nampak dari jauh lampu hijau trafic light tu dah berkelip, terus tekan minyak, ingatkan sempat le nak lintas. Tak sempat jugak. Nak buat macam mana.Tapi kat sini moral of the storynya, jangan drive kereta laju-laju, bahaya.

Begitula cerita maz untuk minggu ni. Mana yang elok,jadikan panduan, mana yang tak elok, jangan diikut ye. Sayonara semua. (^_^)(''')

9 comments:

  1. hahaha..pe kate drift macam yang aku buat mase gi lumut ari 2..ok jgk kn?hhahahaha...

    ReplyDelete
  2. :) yang penting semangat menulis perlu kental :)

    ReplyDelete
  3. hehe ok ja entry cik maz..panjang pon bermakna...!!
    amboi lift nak tunggu sampai semua rosak baru nak repair ker?stupid!!

    ReplyDelete
  4. Kita cuba yang terbaik dan buat yang terbaik,insyaallah berjaya nanti.

    ReplyDelete
  5. fiza : jangan...bahaye...(baru ni nak sedar)

    intan : semangat memang ada..x pernah luntur..idea jer mcm nak x nak jer keluar..

    aku fobia:insyaAllah akan lei berhati-hati pas ni..

    69 : tau x per..rs mcm jd mangse kpd 2 org tua yg brperangai budak2..

    zmah & nelly : insyaAllah akan bua yanglebih baik pa ni..

    ReplyDelete
  6. semangat menulis perlu ada diikuti dengan idea :)

    ReplyDelete
  7. kekadag sy ltk video je, pas tu komen skit.

    ReplyDelete