Followers

Tuesday, August 23, 2011

Alamak!!! Lupaaaaa!!!

Alamakkkkk!!!!




Assalamualaikum..

Pernah tak korang alami situasi macam ni...Korang dah sampai kat office then baru korang sedar kad access korang tertinggal dalam  beg yang lain. Mesti panik gila kan. Macam mana nak keluar masuk office kalau takde kad tu kan. 

Tu salah satu antara masalah yang kita mungkin akan hadapi bila kita kerap bertukar handbag. Actually bukan  tertuju pada ladies je, guys pun kena ambil berat perkara ni sebab korang pun boleh alami perkara yang sama cuma buat masa ni biar la maz tekankan pada wanita.



Hey Ladiieesss.... 

Apa yang maz nampak dari pemerhatian maz pada sekeliling,wanita cukup gemar bertukar-tukar handbag. Biasanya mereka akan beli handbag yang matching dengan baju yang diorang pakai. Thats why mereka mempunyai atleast 3 handbag dalam simpanan mereka. Tak kira la sama ada handbag untuk keluar berjalan atau pergi kerja. 

Tapi korang sedar tak habit ni sebenarnya mengundang kepada masalah tertinggal barang. Lebih-lebih lagi kalau barang tu kecil seperti handphone, kad ATM mahupun kad access. Tak ke susah jadinya nanti. Dah jadi lumrah sebagai manusia, kadangkala kita jadi alpa, benda penting pun kadang-kadang terlepas pandang. Then bila kita kita nak gunakan barang tu, baru perasan barang tu takde, automatik kita akan panik dan serabut sampai tak boleh nak fikir jalan penyelesaiannya, sudahnya kelam kelibut jadinya nanti.

Tak salah nak bertukar handbag 10 kali sehari sekalipun, tu hak masing-masing. Tapi biar alert dengan barang-barang kat dalam handbag tu. Maz ada cadangan, kalau kita risau & takut tertinggal barang-barang tu, apa kata letakkan semua barang-barang tu dalam beg kecil sebelum dimasukkan dlam handbag. So bila kita nak tukar handbag, just alihkan beg kecil tu je, jadi kemungkinan untuk tertinggal barang kat dalam handbag tu agak berkurangan la kan. Ayat terabur,..janji korang paham. Logik tak cara maz ni? Pendapat korang macam mana pulak?


3 comments:

  1. stuju2 cadangan 2..skrg sy pun wat cm 2 gak..atleast xda la bnda penting nnti akan tercicir...

    ReplyDelete
  2. suke en3 ini.hehe tp sye at least tuka beg dlm 2 kali je.tak pernah lebih.hek

    ReplyDelete
  3. gantung kat leher jer lin..:P

    ReplyDelete