Followers

Saturday, August 13, 2011

Blog Makin Berhabuk..

Ya Allah banyaknya habuk kat blog ni....kejap ye nak bersihkan....

Assalamualaikum..

Lama betul tak update blog. Tak sempat sungguh nak update. Sejak mula kerja baru ni nama nak online sampai 3 4 jam memang tak la kan. Lebih baik tidur . Ceiit, kuang asam punya bahasa. Maz dah mula kerja baru, sekarang ni boleh la dikatakan memasuki fasa kehidupan yang baru. Bagi yang berfikir terlampau jauh, maz nak cut kan ye. Belummmm..maz belum kahwin lagi. Sebelum ni seperti yang sedia maklum maz bekerja dengan akak maz. Tapi sejak dari bulan 6 hari tu maz dah mula dengan kerja baru kat Bangsar. Company legal firm. Sebab musabab maz tukar kerja biar la maz saje yang tahu. 


gambar pakcik google

Dipendekkan cerita , setiap kali maz nak pergi kerja, maz akan naik tren dari Wangsa Maju ke Bangsar, perjalanan memakan masa hampir 25 minit + - . Tapi dalam tempoh 25 minit pergi dan balik tu bermacam-macam ragam manusia yang maz nampak. Ada yang elok, ada yang biasa, tapi jangan kata takde yang buruk perangai.. Adaaaa.... malahan rasanya lebih banyak yang buruk perangai berbanding biasa.

Betul la kata orang, kita nak tengok perangai setiap orang, kita duduk dalam tren tu, bermacam-macam perangai yang akan kita nampak, kat situ terserlah segala sifat yang ada, mana yang selfishnya, mana yang tak hormat orang, mana yang bercengkarama. Bak kata astro, macam-macam ada. 

ni salah satu contoh perangai yang tak sepatutnya berlaku

Tapi bukan bermaksud bila kita tengok perangai buruk seseorang tu kita boleh kutuk kaw-kaw atau jadikan topik hangat untuk mengumpat. Kan lebih baik kita jadikan iktibar, jadikan sebagai pedoman dan supaya kita beringat jangan buat benda-benda macam tu. Macam mana kita menyampah tengok orang yang buat perangai yang bukan-bukan tu, macam tu jugka la orang akan menyampah dengan kita kalau kita buat benda yang sama. Betul tak?

Rasanya buat masa ni maz sharekan cerita maz, next time kalau ada kesempatan lagi maz akan share cerita lagi. seriusly banyak sebenarnya cerita yang maz nak sharekan cuma masa je yang tak cukup. Ok la, sehingga bertemu lagi... Wassalam..

8 comments:

  1. tak nampak pun habuk..=P semoga berjaya dgn kerjaya yg abru ye kak..

    ReplyDelete
  2. nice one ! tambah2 bulan posa ni kann.. kalo ade orang2 yang tua ker, bagi la duduk. dapat jugak pahala(:

    RUPA PARAS BUKAN SEGALANYA(:

    ReplyDelete
  3. haha,okay apekehal power rangers biru buat kat situ?seyes mencapap dowh!haha

    ReplyDelete
  4. wah....selamat bekerja ya maz...apa yg saya ingat ttg cik maz ni..adalah supporters kisah 69...") terima kasih juga sbb sudi singgah blog keli noo...tq! tq!

    ReplyDelete
  5. habuk tebal dh kat sini maz oi.. keje sungguh, dpt duit jgn lupa bg akak dgn farid angpau.. :P

    ReplyDelete
  6. salam cik maz....awe pun berhabuk gak..semalam baru bersihkan :) hehe

    ReplyDelete