Followers

Sunday, June 28, 2015

Agak-agak..

Assalamualaikum..

Lama tak update. Idea buat masa ni tepu sikit. Tak tahu nak share apa. Ni baru terfikir nak share something yang maybe kat luar sana pun ada rasa macam apa yang maz pernah rasa.

Firstly, just wanna sorry sangat. Maybe ada yang dah lupa blog maz ni. Almaklumla blog tak berapa nak popular. Update kejap ada kejap tak. Lately ada cerita nak share. Cuma tak berapa larat nak mengadap pc lepas seharian mengadap pc kat office. Bila balik rumah memang fikir nak rehat je. 

Tapi ni bukan main point maz. Ada main point lagi besar daripada ni. Kadang-kadang dalam pada kita tak sedar, kita happy terima rezeki yang dikurniakan pada kita, masih ada insan lain yang masih menanti rezeki mereka. 



Ni yang maz nak tekankan. Tak salah kita nak share kegembiraan kita kat semua orang. Tapi beragak la sebab maybe ada yang terbaca status kita kat fb, kecil hati, terkilan jeles sebab belum dikurniakan rezeki lagi, siapa tak nak anak kan. Ni tak, ada sesetengah orang heboh kat fb, twitter, anak aku macam ni, hari ni masak ni untuk my hero, my heroin tengah main patung,lepas tu semua gambar nak letak kat fb, dari anak tu bayi sampai dapat kaki. 

Maz pernah alami benda tu. Setahun maz tunggu rezeki anak ni. Dalam setahun ni jugak macam-macam soalan cepu tembaga maz dapat. Bila nak ada anak, orang tu dah ada anak, kau bila lagi, dah pregnant ke belum, dah berisi ke belum, kau ni lambat la, tak reti la, tengok aku ni, terus dapat.. Soalan simple, ayat sekerat 2, tapi menghiris hati. Maz akui masa tu memang stress, terkilan, marah, kecik hati, tapi maz nak buat apa? Ikutkan hati maz nak balas je balik, tapi bahasa 18ke atas la, takde nak sopan-sopan dah. Tapi buat apa kita nak layan kan. Last-last pendam jela. 

Tu yang maz nak tegur sangat mana-mana parent yang rajin gila-gila mengupdate sekian-sekian perkara. Next time, agak-agak, fikir la perasaan orang lain. Maybe rezeki diorang tak semurah korang yang mana kahwin je terus dapat anak. Tapi bukan bermaksud diorang taknak, cuma rezeki tu belum ada. Jadi, korang kurang-kurangkan la update pasal anak sangat, cuba korang kat tempat diorang, apa korang rasa, terkilan? kecik hati? Korang tak tahu kan tindak tanduk korang tu akan buat orang sedih ke, kecewa ke, fikir la, ada insan lain masih tak berhenti berdoa dan berharap. Kita sama-sama ada hati ada perasaan. Sama-sama la kita jaga antara satu sama lain. 


9 comments:

  1. yelah, kdg2 org tak sedar sbb dah gembira sangat kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kita gembira.. tapi maz x sampai hati sebab ada yang belum ada rezeki. maz pernah hadapi situasi macam tu jadi maz phm apa yg diorang rasa bila orang lain dah dikurniakan rezeki..

      Delete
  2. eEHEM EHEM CIK MAZZ.. nak dpat baby ke? =D

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya Eid Mubarak dari kakCT

    tahniah dapat rezeki dari Allah semoga dlm rahmat dan barokahNya sentiasa

    ReplyDelete
  4. Hello Blogger!
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete