Followers

Saturday, May 5, 2012

Jaga-Jaga....


Assalamualaikum..



Handphone sekarang mahal-mahalkan. Dan setiap orang memang nak sangat ada handphone yang serba canggih. Bak kata orang, nak yang bergaya saja. Harga kalau tak cecah beribu memang tak sah. Paling busuk pun RM900++. Harga yang boleh dikatakan sama harga dengan gaji sebulan. Maklum la, zaman dah maju kan. Takkan nak pakai handphone cikai-cikai. Apa barang pakai handphone cikai kan. Tak up to date la.


Bila dalam tren mula la masing-masing keluarkan handphone sendiri. Tak kisah la nak dengar lagu, main game atau surf internet. Memang takkan peduli hal lain, duk mengadap handphone terus sementara nak sampai pada stesen masing-masing.


Tapi jaga-jaga. Jangan ingat Cuma kita sorang je yang pandang handphone kita. Orang lain pun turut sama memandang dan of course kita tak tahu apa maksud pandangan mata tu. Kita tak tahu niat orang kan. Pernah sekali tu maz tengok ada sorang perempuan ni leka duk main handphone dia. Lelaki sebelah tu perhati je handphone perempuan ni dengan pandangan yang memang kita nak tafsir. Bukan maksud berprasangka buruk. Tapi kita tengok cara pandangan macam tu, apa yang kita fikir? Bukan kita boleh nampak muka pencuri ni macam mana kan.


Sebelum jadi apa-apa elok la berjaga-jaga dulu. Bukan apa, kalau jadi apa-apa bukan orang lain yang rugi, kita sendiri jugak yang rugi.

9 comments:

  1. betul2.... malang tidak berbau,eceehh berperibahasa pulak

    ReplyDelete
  2. pakai hp kerana keperluan.. jika pakai cangih tp x guna hanya bergaya.. buat apa? heheheh
    stuju, sentiasa berwaspada dan paling penting sentiasa berdoa agar dipeliharaNya.. amin

    ReplyDelete
  3. sy pkai hp murah jer..rm50 je..senang nak jage & senang nak baling kt paler orang kalau org tu nak samun.ehe :p

    ReplyDelete
  4. kehkeh....setuju dengan harith iskandar..kalau pakai fon murah,pencuri pun kesian nak rompak kita...so,better pakai fon yang murah2 jer mcm cik hana ni..

    ReplyDelete
  5. tengok pic yg disertakan...memang mengerikan.

    ReplyDelete
  6. pakai nset murah tp manyak kedit lg bagos dr nset mahei tp hampeh.
    ehh, lari topik :p

    ReplyDelete
  7. hset miss z tak la mahal sgt..tp kira up to date la..
    lepas ne kena alert la ttg hal2 macam ne..jgn nak kata phone..benda lain pun kena hati2

    ReplyDelete