Followers

Tuesday, December 16, 2014

Senangnya Hati..

Assalamualaikum..



Ok moood sekarang memang tengah angin gila, so memang bahasa memang tak akan dijaga.. Be ware...


Entry ni mungkin sesetengah orang akan terasa, akan tersindir dan lebih pedas lagi akan terasa cilinya. tu yang pasti la. memang senang buat kerjakan. Asalkan badlock je mesti berbulan2. Apa yang korang buat selama ni? Kerja korang cuma tu saja. Takde benda lain, tapi kenapa ada jugak yang badlock, yang tak sempat key in. Bukan sikit, berbulan-bulan punya data korang tak key in. Kerja korang itu je, Tak macam kitorang. kaunter kitorang sentiasa ada orang awam. Korang cuma customer dalaman a.k.a staff internal. Dan bukan korang yang attend customer tu. Korang takkan duduk bangun duduk bangun untuk layan customer korang. Tak macam customer kitorang yang macam-macam ragam .. mana yang datang mengamuk, mana yang datang tak paham bahasa, mana yang duk petik nama pengarah, mana yang sakit otak.. macam-macam perangai .. korang patut bersyukur dapat kaunter yang hidup segan mati tak mau. macam tu pun ada jugak badlock berbulan2..ape yang korang buat selama ni?

Pengarah pun mula la turun padang .. datang kat kitorang konon nak mintak tolong untuk selesaikan badlock ni. dan bila kitorang kata kitorang akan buat kalau sempat, bos korang masam muka. Helllo benda tu kerja siapa. Siapa sepatutnya yang bos korang patut masam muka.

Senang la hati korang kan, kitorang kena ot untuk buat kerja korang dan korang tak perlu ot sebab kononnya korang dah mengadap benda tu satu hari. Amboi lemak badan. lepas tu bila pengarah tanya progress macam mana, korang boleh jawab, part kitorang dah siap, tak tahu la yang lain. kau nak tau tak..kalau benda tu aku dengar dengan telinga aku sendiri , memang aku lempar kerja korang yang aku kena TOLONG BUAT kat muka plastik bedak mekap tebal seinci korang tau tak.

Babe, come on, kerja sendiri buat la sendiri, tu amanah yang dah dipertanggungjawab kepada korang. tu buat duit gaji korang, korang fikir la betul2 .. berkat tak kerja korang kalau dah macam ni style korang siapkan kerja.

Nasib la siapa terasa atau termakan cili tak kira dalam apa situasi. fikir kan sejenak setiap sen yang kita makan dengan kerja kita, tang mana berkatnya kalau kerja tak seindah gaji..

wassalam

3 comments:

  1. sabaq...sabaq...akak dulu pernah face situasi yg sama. mmg rasa ergghhh

    ReplyDelete
  2. saya pernah alami dulu... saya pernah kerja kontrak di satu department kerajaan dan saya dapati public susah payah sediakan cek untuk bayaran... tapi orang yg uruskan ni sangatlah pemalas... bersolek dan berborak je kerjanya... time makan sampai 3 kali sehari... bagi 10 minit sampai setengah jam... balik borak lagi... lama2 cek pun expired... senang2 jer suruh public tukar cek... mana lah akhlak diorang ni... kalau saya pun akan marah giler babi kena macam kes di atas

    ReplyDelete